آمار مطالب

کل مطالب : 1148
کل نظرات : 10

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 183
باردید دیروز : 143
بازدید هفته : 437
بازدید ماه : 422
بازدید سال : 5822
بازدید کلی : 146131

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان فجر و آدرس aryamanesh76.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)


تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
بذر فتنه‌ای که انگلستان در پی جنگ اول جهانی ایجاد کرد، تا به امروز به جای خود باقی مانده است. راهبرد «تفرقه بیانداز و حکومت کن» یا همان «نفاق انگلیسی»، مبنای بی‌ثباتی و آشوب در غرب آسیا، ظهور دولت نامشروع یهود و همزمان تجزیه و انشقاق در جهان اسلام بود.

سرویس جهان مشرق - شکل گیری دولت های ملی در جهان عرب، یک روند بسیار پیچیده و شکفت انگیز بود. 100 سال قبل، بیشتر عرب ها بخشی از خلافت عثمانی بودند؛ یک دولت چند قومیتی با مرکزیت استانبول.

امروز نقشه سیاسی جهان عرب، بسیار شبیه یک پازل پیچیده است. مجموعه ای از رویدادهای پیچیده و چندلایه در دهه 1910 باعث انحلال امپراتوری عثمانی شد و ملت های جدید، با مرزهای جدید در سرتاسر غرب آسیا سر برآوردند. در میان همه عواملی که منجر به این نقشه جدید شد، بریتانیا نقش برجسته و پررنگی داشت. سه توافق جداگانه که به دست بریتانیا انجام گرفت، سرنوشت غرب آسیا را تغییر داد.

جنگ جهانی اول

در تابستان 1914، جنگ در اروپا در گرفت. یک سیستم پیچیده ی ائتلاف، یک مسابقه تسلیحاتی، جاه طلبی های استعماری و مدیریت ناصحیح در بالاترین سطوح حکومتی منجر به این جنگ ویرانگر شد که جان دست کم 12 میلیون نفر را از 1914 تا 1918 گرفت. در سمت متفقین، بریتانیا، فرانسه و روسیه بودند. در طرف دیگر، دولت های «محور» آلمان و امپراتوری اتریش-مجارستان قرار داشتند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1452
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
تغییر سیاست‌های ترکیه تاکتیکی است که آنکارا در نتیجه تحولات منطقه‌ای و داخلی مجبور به تن دادن به آن شده است.اردوغان مذاکره با روسیه و ایران را بهترین راه برون رفت آبرومندانه همراه با برخی دستاوردهای کوچک از بحران سوریه برای می‌داند.
چرا اردوغان در بازی مشترک ایران و روسیه همکاری می‌کند؟/////یا////// چرا ایران و روسیه در بحران سوریه به اردوغان نقش دادندسرویس جهان مشرق - پیروزی نهایی محور مقاومت منطقه در آزادسازی شهر حلب بعلاوه عملیات تروریستی انجام شده بر ضد سفیر روسیه در ترکیه نشان دهنده فضای ملتهب داخلی در ترکیه است که حامیان جریان‌های وهابی موسوم به اسلامگرا که اتفاقا حامی دولت اردوغان نیز هستند، ایجاد کرده‌اند. میزان نفوذ این جریان‌ها در ترکیه به حدی است که قاتل سفیر روسیه که یک سال قبل در جبهه حلب تحت پرچم گروه‌های تروریستی به مبارزه با دولت مرکزی سوریه مشغول بود، موفق شده جایگاه خود را به عنوان نیروی امنیتی ترکیه و گارد حفاظتی مقامات این کشور و شخصیت های خارجی حفظ کند. وی حتی چندین بار محافظ شخص اردوغان نیز بوده است.
تعداد بازدید از این مطلب: 1831
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 6 دی 1395
نظرات
رئیس مرکز مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی از تصویرسازان اسرائیل می‌خواهد در گزینه عدم مداخله نظامی مستقیم در سوریه تجدید نظر کنند.

جولان اسرائیل در «جولان»/ آیا صهیونیست‌ها انتقام حلب را خواهد گرفتسرویس جهان مشرق - بنا به اعتراف مسئولان غربی و آمریکایی، امنیت رژیم صهیونیستی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت‌های غربی به شمار می‌رود. این دولت‌ها به اشکال مختلف سیاسی، اقتصادی، دیپلماتیک و نظامی در محافل بین‌المللی و نشست‌های دوجانبه و چندجانبه سعی در تحقق این هدف داشته و تسهیلات گسترده‌ای را برای انتقال اعانه از کشورهای خود به سرزمین های اشغالی معطوف می کنند.

یکی از ابزارهای تحقق اولویت امنیت رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر، مداخله مستقیم و غیر مستقیم نظامی و دیپلماتیک در عرصه امنیتی سوریه به عنوان محور میانی حلقه مقاومت منطقه ای است که از بزرگ‌ترین تهدیدات بر ضد رژیم اسرائیل به شمار می‌رود. تحولات حلب یکی از نقاط اساسی در مسیر بحران امنیتی و سیاسی در سوریه به شمار می‌رود، به همین علت است که روند بازپس‌گیری و آزادسازی شهر حلب، محافل رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و طرف‌های رسمی و تبلیغاتی این رژیم با صراحت لحن بیشتری از محاسبات خود بر روی پایداری گروه‌های مسلح تروریست صحبت می‌کنند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1717
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
رویکرد دولت ترکیه در راستای عثمانی گرایی و سیطره بر منطقه، برخواسته از فعالیت‌های اخوانی است، از این رو به دنبال اخوانی‌های مدرن یا اصلاحی هستند.

 به گزارش مشرق، ترور سفیر روسیه در ترکیه، موجی از گمانه زنی‌ها را درباره علت و چرایی این موضوع برانگیخته است. در حالی که این اقدام از سوی نهادهای بین المللی محکوم شده، گروه‌های اخوانی در کشورهای مختلف به خصوص سوریه و ترکیه این اقدام را ستایش کرده‌اند. هر چند هنوز اطلاعات دقیقی از اهداف و انگیزه‌های این ترور و عوامل آن به دست نیامده است، اما تا اینجای کار، آن گونه که از فریادهای مهاجم و ربط دادن این ترور به ماجرای حلب برمی آید، ترور سفیر روسیه در آنکارا، نوعی انتقامجویی ارزیابی می‌شود.
تعداد بازدید از این مطلب: 1681
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
روئسای جمهوری ایران و روسیه بر انجام مذاکرات صلح میان گروه‌های مختلف معارضه و دولت سوریه در قزاقستان توافق کردند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی شنبه شب در تماس تلفنی ولادیمیر پوتین با وی، با ‏اشاره به پیروزی ارتش سوریه بر تروریست ها بویژه در حلب گفت: این پیروزی به تروریست ها پیام داد ‏که نمی توانند به اهداف خود دست یابند و باید همزمان با این موفقیت و پیروزی، مذاکرات سیاسی آغاز ‏و تداوم یابد.‏

رییس جمهوری برگزاری مذاکرات در آستانه پایتخت قزاقستان را گامی رو به جلو خواند و اظهارداشت: ‏قزاقستان مکان مناسبی برای مذاکرات صلح میان گروههای مختلف معارضه و دولت سوریه است.‏

روحانی همچنین با تسلیت ترور سفیر مسکو در آنکارا به دولت و ملت روسیه گفت: این حرکت ‏نشان می دهد که باید کاملا مراقب بود؛ چرا که تروریست ها با شکل و پوشش جدید به فعالیت های ‏تروریستی روی  آورده اند.‏

تعداد بازدید از این مطلب: 1306
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
اکبر براتی درباره روزهای پرالتهاب و دوران ساز اوایل انقلاب که خود او نقش مستقیم در بسیاری از رویدادهای آن داشت، می‌گوید.

سرویس تاریخ مشرق - حاج اکبر براتی، نامی شناخته شده برای مبارزان دوران انقلاب است. در وصف نقش انقلابی او و اعتمادی که بنیان گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) به او داشتند، همین بس که در کنار شهید بزرگوار «محمد بروجردی» و «مصطفی تحیری»، وظیفه حفاظت از جان امام را از لحظه ورود ایشان به کشور در فرودگاه مهرآباد تا روزهای بعد از پیروزی در مدارس علوی و رفاه به عهده داشتند.

اکبر براتی مربی آموزش نظامی بسیاری از نیروهای انقلاب نیز بود. علاوه بر این، او از اعضای حلقه تشکیل دهنده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و از موسسان اطلاعات سپاه محسوب می شود. در گفتگوی زیر که در خردادماه انجام گرفت، با ایشان درباره روزهای پرالتهاب و دوران ساز اوایل انقلاب که خود او نقش مستقیم در بسیاری از رویدادهای آن داشت، صحبت کردیم.

برخی ناگفته ها درباره کسانی چون مسعود رجوی و بین صدر برای اولین بار در این مصاحبه مطرح می شود که توجه مخاطبان گرامی مشرق را به خواندن آن جلب می کنیم.

مسعود رجوی قطعا عامل CIA بود/ قرار بود عملیات فروغ جاودان منافقین در همان سال 60 انجام بگیرد/ ماجرای سفر بنی صدر به اسراییل پیش از پیروزی انقلاب/ در مساله انفجار نخست وزیری دست کم قصور امنیتی صورت گرفته بود 

می‌خواهم از اینجا شروع کنم که شما که در روزهای منتهی به پیروزی انقلاب، مسئولیت نظامی و اطلاعاتی به عهده داشتید، اصولا تصوری از تشکیل یک سازمان نظامی انقلابی توی ذهنتان بود، از قبل از پیروزی انقلاب؟

تعداد بازدید از این مطلب: 2104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
حمایت دمشق از اردوغان در جریان کودتای نیمه ژوئیه، آغاز تغییر سیاست آنکارا در سوریه بود و ترور سفیر روسیه می‌تواند این چرخش راهبردی را نهایی کند.
سرویس جهان مشرق- ترور سفیر روسیه در آنکارا ابهاماتی را در مود احتمال پاسخ قاطع مسکو در پی داشت. این احتمال درست بود، اما هدف واکنش مسکو، آنکارا نیست، بلکه دشمنان مشترک مسکو و آنکارا هستند.
 
همین چند ماه پیش بود که آنکارا با هزار خواهش توانسته بود محصولات غذایی خود را به روسیه صادر کند و مجوز ورود گردشگران روس را به ترکیه دریافت کند. حالا اما روابط دوجانبه تا آن حد پیش رفته که پوتین و اردوغان برای عملیات مشترک نظامی در سوریه برنامه‌ریزی می‌کنند. 
 
چرخش مشابهی در سال 2009 میلادی رخ داد، زمانی که روسیه با استفاده از سردی روابط میان ترکیه و ناتو، میزبان عبدالله‌ گل رئیس‌جمهور وقت ترکیه شد. اما این بار از ابعاد گسترده‌تری برخوردار است.
 
چه اتفاقی در این ماه‌‌ها افتاده که این‌گونه سیاست‌ روسیه و ترکیه را به یکدیگر نزدیک کرده است؟
تعداد بازدید از این مطلب: 1370
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 4 دی 1395
نظرات
شورای امنیت روز جمعه، طی قطعنامه ای خواستار پایان شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قلمرو اشغالی فلسطینی ها شد. ایالات متحده، در یک سنت شکنی، این قطعنامه را وتو نکرد و به آن رای ممتنع داد.

سرویس جهان مشرق - شورای امنیت سازمان روز جمعه، طی قطعنامه ای خواستار پایان شهرک سازی رژیم صهیونیستی در قلمرو اشغالی فلسطینی ها شد. ایالات متحده، در یک سنت شکنی، این قطعنامه را وتو نکرد و به آن رای ممتنع داد.

به گزارش شبکه خبری NBC، قطعنامه به پیشنهاد نیوزلند، مالزی، ونزوئلا و سنگال در شورای امنیت مطرح شد. مصر که جزو بانیان این قطعنامه بود، با فشار ایالات متحده و شخص دانلد ترامپ، در آخرین ساعات خود را کنار کشید.

رای قاطع شورای امنیت علیه اسراییل و خشم جمهوری خواهان و صهیونیست ها 

ترامپ و صهیونیست ها از دولت ایالات متحده خواستند که این اقدام را وتو کند. در نهایت این قطعنامه با 14 رای موافق و یک رای ممتنع به تصویب رسید. این اولین قطعنامه درباره موضوع فلسطین و رژیم صهیونیستی است که در 8 سال اخیر به تصویب رسیده است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1999
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
چنین سیاست خارجی ای در مسیری قرار دارد که ما را ایمن تر و مرفه تر خواهد کرد و از طریق آن احتمال حملات «واکنشی» توسط عوامل خارجی را به شدت کاهش خواهیم داد و میلیاردها دلار ناگفته را صرفه جویی خواهیم کرد.

سرویس جهان مشرق - دونالد ترامپ رئیس جمهور منتخب که هفته گذشته در برابر جمعی از طرفدارانش در سین سیناتی سخن می گفت، تاکید کرد که قصد دارد تغییرات بزرگی در سیاست خارجی آمریکا اعمال کند. او که در تور قدردانی از رای دهندگان غرب میانه به سر می برد گفت: «ما یک سیاست خارجی جدید را دنبال خواهیم کرد که در آن از اشتباه های گذشته درس گرفته شده باشد. ما دیگر به دنبال ساقط و سرنگون کردن دولت ها نخواهیم بود...ما در تعامل خود با سایر کشورها تا حد امکان منافع مشترک را دنبال خواهیم کرد...»

اگر این واقعا سیاست خارجی پرزیدنت ترامپ باشد، تغییری مطلوب در مسیر ویرانگری است که دو دولت پیشین پیموده اند. چنین سیاست خارجی ای در مسیری قرار دارد که ما را ایمن تر و مرفه تر خواهد کرد و از طریق آن احتمال حملات «واکنشی» توسط عوامل خارجی را به شدت کاهش خواهیم داد و میلیاردها دلار ناگفته را صرفه جویی خواهیم کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1819
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : یک شنبه 28 آذر 1395
نظرات
«آلکس امونز» می‌گوید مسلمانان ساکن آمریکا باید از انتخاب ترامپ وحشت‌زده باشند و همین‌طور هم هستند؛ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیست.

سرویس جهان مشرق - دانلد ترامپ قرار است از اوایل سال جاری میلادی رسماً ریاست‌جمهوری آمریکا را به عهده بگیرد. وی طی تبلیغات انتخاباتی‌اش مواضع گوناگونی گرفت که بعضی از آن‌ها معقول و برخی کاملاً غیرمعقول بودند. ترامپ از یک سو، درباره هم‌کاری بیش‌تر با روسیه و کاهش دخالت آمریکا در خاورمیانه و سوریه صحبت کرد و از سوی دیگر، گفت مسلمانان نباید اجازه ورود به آمریکا را داشته باشند.

مسلمانان باید وحشت‌زده باشند/ ترامپ ارزشی برای حقوق مدنی و حقوق بشر قائل نیستخبرنگار سرویس جهان مشرق در خصوص انتخاب ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آینده آمریکا، اعتراضات بعد از انتخابات، سیاست‌های احتمالی ترامپ و به خصوص آینده‌ای که در انتظار مسلمانان ساکن آمریکاست با «آلکساندر امونز» کارشناس سیاست داخلی و خارجی آمریکا صحبت کرده است. امونز که سابقه کار در سازمان عفو بین‌الملل و اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا را دارد، معتقد است مسلمانان در آمریکا باید نگران نقض حقوق مدنی و حقوق بشر خود باشند. متن زیر، مشروح مصاحبه مشرق با این کارشناس آمریکایی است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1518
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
چیزی که مشخص است این است که سازمان CIA‌ بدون ارائه کوچکترین مدرکی از دخالت روسیه در انتخابات ادعای مربوطه را مطرح کرده است. برنامه CIA‌ این است که از جلوس دوست نزدیک پوتین به کرسی وزرات خارجه جلوگیری کند.
سرویس جهان مشرق - سناتور هری رید رهبر اقلیت‌ دموکرات مجلس سنا در اقدامی خواستار استعفای «جیمز کامی» رییس سازمان FBI به علت چیزی که آن را اهمال و قصور در شیطنت روس‌ها در جهت دخالت در انتخابات آمریکا به نفع ترامپ خواند شد.
 
وی، کامی را با «جی. ادگار هوور» موسس بدنام FBI مقایسه کرد و هر دو را شبیه هم دانست. اما به گفته منابع آگاه پیرامون ترامپ، برنامه اصلی سازمان CIA‌ جلوگیری از انتخاب شخصی به نام «رکس تیلرسن» به عنوان وزیر خارجه دولت ترامپ است. وی، رئیس هیئت مدیره، رئیس، و مدیر ارشد اجرایی ابرشرکت «اکسان‌ موبیل»، پنجمین شرکت بزرگ جهان از نظر ارزش بازار است.
 

تعداد بازدید از این مطلب: 1590
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رئیس جمهور آمریکا قانون تمدید تحریم‌های ده ساله علیه ایران را امضا نکرد اما این طرح بدون امضای وی و به صورت خودکار به قانون تبدیل شد.

به گزارش مشرق،‌ باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از امضای تمدید تحریم‌ها علیه ایران امتناع کرد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس، گرچه رئیس جمهور آمریکا این تحریم‌ها را امضا نکرد اما اجازه داد بدون امضای وی تمدید تحریم‌ها علیه ایران به قانون تبدیل شود.

قانونگذاران مجلس سنای آمریکا روز یازدهم آذر با 99 رأی مثبت و بدون هیچ رأی مخالف طرح تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران را تصویب کرده بودند. این طرح برای برای تبدیل شدن به قانون به باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال شد.

این قانون که زیربنای تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا علیه ایران به شمار می‌آید، اولین بار در سال 1996 با هدف جلوگیری از سرمایه‌گذاری کلان خارجی در بخش نفت و گاز ایران تصویب شد و از آن زمان یک بار در سال 2006 تمدید شده است. قانون تحریم‌های ایران پایان سال جاری میلادی، منقضی می‌شود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1657
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
اینکه برجام را نقض نکردیم نشانه ادب دیپلماتیک ما و عمل به تعهدات است اما سوال این است پس بی ادبی ‌آمریکایی ها و نقض تعهدات آنها را چگونه می خواهیم پاسخ دهیم؟چرا دولت مصوبه مجلس در خصوص ساخت پیشران ها را ۱۴ ماه است به تاخیر انداخته است؟

به گزارش مشرق، متن یادداشت محمد کاظم انبارلویی با عنوان "کنش ، واکنش یا ...؟"‌به شرح ذیل می باشد :

ماده 3 قانون اقدام مناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام مصوب مهرماه 1394 می گوید: "دولت موظف است هر گونه عدم پایبندی طرف مقابل در زمینه لغو موثر تحریم ها یا بازگرداندن تحریم‌های لغو شده یا وضع تحریم تحت هر عنوان دیگر را به دقت رصد کند و اقدامات متقابل در جهت احقاق حقوق ملت ایران انجام دهد و همکاری داوطلبانه را متوقف کند و توسعه سریع برنامه هسته ای صلح ‌آمیز جمهوری اسلامی را سامان دهد ، به طوری که ظرف مدت دو سال ظرفیت غنی سازی کشور به 190 هزار سو افزایش یابد."

تعداد بازدید از این مطلب: 1610
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 25 آذر 1395
نظرات
رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفته‌ایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینی‌ها و مسلمانان با صهیونیستها در ۲۵ سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت.

رژیم صهیونیستی ۲۵سال آینده وجود نخواهد داشت به‌شرط مبارزه و اتحاد/ مأموریت گروههای تکفیری ایجاد فتنه و در حاشیه بردن مسئله فلسطین استبه گزارش مشرق،‌ حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ظهر امروز(چهارشنبه) در دیدار دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین و هیأت همراه تأکید کردند: با وجود بحران آفرینی مستمر حامیان رژیم صهیونیستی برای به فراموشی سپرده شدن مسئله فلسطین، این سرزمین شریف به برکت مقاومت و مجاهدت ملت و گروههای فلسطینی، آزاد خواهد شد.

رهبر انقلاب اسلامی با تجلیل از انگیزه های ایمانی و روحیه ایستادگی در میان فلسطینی ها افزودند: تنها راه نجات قدس شریف، مبارزه و مقاومت است و دیگر راهها، بی سرانجام و عقیم است.

تعداد بازدید از این مطلب: 2112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جمهوری اسلامی ایران نیز ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف اقتصادی و منابع زیرزمینی و معدنی دارد و معتقدیم کشورهای اسلامی باید بر خلاف خواست دشمنان، یکدیگر را تقویت و از اختلاف پرهیز کنند.
کشورهای اسلامی بر خلاف خواست دشمنان یکدیگر را تقویت کنند/ هدف بسیاری از بحرانهای تحمیلی در منطقه فراموش شدن مسئله فلسطین استبه گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب در دیدار آقای جوکو ویدودو رئیس‌جمهوری اندونزی با اشاره به ظرفیتهای فراوان دو کشور، بر افزایش مبادلات و همکاریهای مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأکید و خاطرنشان کردند: جمهوری اسلامی پیشرفت و عزت اندونزی به‌عنوان کشوری مسلمان و پر جمعیت را مایه افتخار و عزت امت اسلامی می‌داند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای، نگاه جمهوری اسلامی به اندونزی را نگاهی بر اساس برادری و همکاری دانستند و با اشاره به پیشرفتهای خوب این کشور در بخشهای گوناگون، افزودند: جمهوری اسلامی ایران نیز ظرفیتهای زیادی در بخشهای مختلف اقتصادی و منابع زیرزمینی و معدنی دارد و معتقدیم کشورهای اسلامی باید بر خلاف خواست دشمنان، یکدیگر را تقویت و از اختلاف پرهیز کنند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1237
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
وزیر خارجه جدید آمریکا به عنوان رئیس یک غول نفتی طی دهه‌های گذشته شاهد بوده که چگونه تحریم‌های آمریکایی شرکت وی و کسب و کار آمریکایی را از سرمایه‌گذاری در عرصه نفت و گاز ایران حتی پس از امضای توافق هسته‌ای محروم کرده است.

 به گزارش مشرق، امروز (سه‌شنبه) دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب آمریکا، رکس تیلرسون (Rex Tillerson)، مدیر عامل و رئیس غول نفتی اکسون‌موبیل (ExxonMobil) را به عنوان وزیر خارجه و دیپلمات ارشد کشور در دولت آتی معرفی خواهد کرد.

این انتخاب که از هفته گذشته در صفحه رسانه‌ها قرار گرفت از چند جهت منحصربفرد بوده و انتظار می‌رود که نمایندگان سنای آمریکا مباحث زیادی را حین تأیید این گزینه مطرح کنند.

یکی از مهمترین واقعیت‌ها درباره تیلرسون این است که وی از سال 1975 تاکنون یعنی در چهل سال گذشته هیچ کار دولتی انجام نداده و در حقیقت به غیر از اکسون در جای دیگری فعالیت نکرده است.

البته انتخاب وزیر خارجه از بخش خصوصی بی‌سابقه نبوده است. وقتی رونالد ریگان به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب شد جرج شولتز (George Shultz) مدیر سابق شرکت بچتل (Brchtrl) را به عنوان رئیس‌ دستگاه دیپلماسی انتخاب کرد. اما شولتز پیش از آن به عنوان وزیر کار و وزیر خزانه‌داری نیز فعالیت کرده بود.

تعداد بازدید از این مطلب: 1590
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یانگر که در دو سال ریاستش بر MI6 در هیچ رویداد عمومی حاضر نشده بود، به ناگهان روز 8 دسامبر، یعنی درست زمانی که کار شهر حلب در حال یکسره شدن به دست ارتش سوریه و متحدان آن است، آفتابی شد و سخنرانی کرد.

سرویس جهان مشرق - «سَر-جاسوس» بریتانیا، در اولین سخنرانی عمومی خود بسیار فریبکارانه ظاهر شد. اَلکس یانگر Alex Younger، 53 ساله، که از سال 1991 وارد SIS(سرویس جاسوسی مخفی یا همان MI6) شد، از نوامبر 2014 به عنوان مدیر این آژانس اطلاعاتی منصوب گردید. طبق پروتکل، به مدیر MI6 در مکاتبات دولتی با رمز «C» اشاره می شود.

یانگر که از دوره دبیرستان بورسیه ارتش سلطنتی را به دست آورده بود در 1990 با درجه «کاپیتان» از خدمت نظامی خارج و یک سال بعد وارد MI6  شد. یانگر چند سالی را به عنوان افسر اطلاعاتی در غرب آسیا، به ویژه افغانستان، فعالیت کرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 1334
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یک عضو شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان می‌گوید: پیشنهاد اخیر برای طرح کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!
سرویس سیاست مشرق -» وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم

 

***

 

پیشنهاد الویری برای کاندیدای پوششی در کنار روحانی خطرناک است و از آن استقبال نکردیم!

روحانی تیم دولت آینده‌اش را هم به مردم معرفی کند!/ اروپایی‌ها «برجام» را نقض نکرده‌اند؛ فقط با ایران همکاری نمی‌کنند!روزنامه اعتماد، روز سه شنبه گذشته مصاحبه‌ای را با عبدالله ناصری، از فعالان اصلاح‌طلب و عضو شورای سیاست گذاری اصلاح‌طلبان انجام داد.

اعتماد در بخشی از این مصاحبه از ناصری می‌پرسد: اخيرا آقاي الويري طي مصاحبه‌اي اعلام كرد كه اصلاح‌طلبان بايد به غير از روحاني كانديداي پوششي در انتخابات پيش رو داشته باشند. اين پيشنهاد چقدر در بين اصلاح‌طلبان طرفدار دارد؟» و او پاسخ می‌دهد:

تعداد بازدید از این مطلب: 1376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
یکی از مراجع تقلید گفت: اگر روباه پیر بدنگویی نکند نمی‌تواند اموال شیوخ عرب را غارت کند و شیوخ عرب ساده هستند که فریب آنها را می‌خورند، ولی بارها فریب آنها را خورده و انگلستان گدایی محترمانه از شیوخ عرب دارد.

به گزارش مشرق، آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: سه گروه آبرویشان برای شما محترم نیست کسانی که آشکارا مرتکب گناه می‌شوند، پیشوایان ظالم و افراد بدعت‌گذار در جوامع اسلامی جزء این سه گروه محسوب می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام جان، مال و آبروی انسان چه مسلمان و چه غیرمسلمان را محترم شمرده، تا زمانی که بر ضد ما و دشمن نباشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دفاع از جان، مال و آبروی انسان از ضروریات اسلام است، گفت: افراد زائر و گردشگری که وارد کشور می‌شوند و کار خلاف شرع انجام نمی‌دهند، جان و مال آنها محفوظ است.

تعداد بازدید از این مطلب: 1710
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
فرمانده کل سپاه ‌گفت: ما باید بدانیم در این روزها تهدیدی اصلی علیه انقلاب کدام است و کدام خطر اولویت بیشتر دارد. باید دید چه شده که این همه تذکرات و هشدارها از سوی رهبرانقلاب داده می‌شود.

به گزارش مشرق، سرلشکر محمد‌علی جعفری صبح امروز در کنگره  رزمندگان اسلام در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پیرامون 3 واژه و مؤلفه مهم در چنین جمع باشکوهی باید سخن گفته شود و ارتباط آن با یکدیگر برای ما مشخص شود؛ مهم‌ترین واژه‎هایی که از لسان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جاری شده، انقلاب اسلامی، شهدا و وحدت یا وحدت‌کلمه به قول مقام معظم رهبری است.

فرمانده‌کل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید بیندیشیم چه ارتباطی بین این 3 مؤلفه است، افزود: در محفل شهدا باید به‌دنبال پیدا‌کردن راه شهدا باشیم و باید ببینیم که شهدا برای چه جان خود را فدا کردند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1936
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
جاش ارنست می‌گوید «از همان ابتدا در نشست‌های خصوصی با صراحت به ایرانی‌ها گفتیم که تمدید قانون تحریم‌های کشورشان، موجب تضعیف برجام نیست.»

به گزارش مشرق، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امشب در برابر خبرنگاران حاضر شد و به دستور امروز «حسن روحانی» رئیس‌جمهور اسلامی ایران به 2 مقام ارشد دولتی واکنش نشان داد.

روحانی امروز به رئیس سازمان انرژی اتمی ایران دستور داد که با توجه به تعلّل و اهمال آمریکایی‌ها در اجرای تعهدات برجامی خود، مطالعه و طراحی «تولید سوخت» مصرفی پیشران هسته‌ای را در دستور کار سازمان تحت‌نظر خود بگذارد.

خبرنگاری از ارنست پرسید که آیا این اقدام رئیس‌جمهور ایران، نوعی تقابل با کنگره آمریکا نیست؟

جاش ارنست ابتدا به کلیت صدور چنین دستوری از سوی روحانی پرداخت و گفت: «موافقم با شما در این خصوص که همزمان شدن صدور این بیانیه (حسن روحانی) با امضای قانون تمدید تحریم‌های ایران از سوی پرزیدنت اوباما، احتمالاً تصادفی نیست.»

تعداد بازدید از این مطلب: 1608
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته قراردادی تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.
سرویس جهان مشرق - سفر دو روزه وزیر دفاع آلمان به عربستان سعودی با حرف و حدیث‌های زیادی همراه شده است که دلیل همه آنها یک چیز است: انعقاد قراردادی که طی آن، برلین تربیت نیروی نظامی سعودی را در آلمان برعهده می‌گیرد.

 

محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودی میزبان اورسولا فُن دِر لایِن شد تا آنچه «روابط دوجانبه در سطح عالی» توصیف کردند را ارتقا دهند. انعقاد این قرارداد جدا از قدرت‌نمایی بن سلمان برابر رقبای داخلی‌اش در ریاض، جبران دو نقطه ضعف عربستان را نشانه رفته است: انزوای سیاسی تدریجی در جهان به دلیل آمار نامطلوب در حقوق بشر و حمایت از تروریسم؛ ناکارآمدی نیروی نظامی ریاض.

دی‌تر هالر سفیر آلمان در ریاض گفته این قرارداد تا چند هفته دیگر امضا می‌شود و از سال بعد، افسران جوان سعودی راهی شمال اروپا می‌شوند. [1] علاوه بر آن یک افسر آلمانی نیز به عنوان مستشار به ریاض فرستاده می شود تا در دفتر مرکزی ائتلاف اصطلاحاً ضدتروریسم مشارکت کند.

تعداد بازدید از این مطلب: 1473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : چهار شنبه 24 آذر 1395
نظرات
در این شبیه‌سازی، ناو نیروی دریایی آمریکا در تنگه هرمز پس از برخورد با مین‌های دریایی ایران آسیب جدی می‌بیند؛ دولت جدید آمریکا به تلافی این اتفاق، با یک حمله هوایی تأسیسات نگه‌داری مین‌های دریایی ایران را بمباران می‌کند.
سرویس جنگ نرم مشرق- با توجه به آغاز قریب‌الوقوع ریاست‌جمهوری ترامپ و دشمنی آشکار «جیمز متیس» وزیر دفاع انتخابی وی با ایران، به نظر می‌رسد بخشی از کارشناسان آمریکایی وقوع جنگ میان آمریکا و ایران را چندان دور از انتظار نمی‌دانند. از جمله، اندیشکده شناخته شده «امریکن‌انترپرایز» طی گزارشی مفصل، سناریویی را ترسیم کرده که در آن، میان دو کشور جنگ صورت می‌گیرد.
 

 

 
 
تعداد بازدید از این مطلب: 1316
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌ای یک‌سال و هشت ماه بمباران مردم یمن و نابود کردن زیرساختهای این کشور به‌دست دولت سعودی را یکی دیگر از حوادث تلخ این روزهای منطقه برشمردند و گفتند: دولتهای مستقل باید با این حوادث مقابله کنند.
دیدار رئیس جمهور اسلوونی با رهبر معظم انقلاب به گزارش مشرق، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر امروز (سه‌شنبه) در دیدار آقای باروت پاخور رئیس جمهوری اسلوونی، با اشاره به حوادث تلخ و دردناک منطقه و نقش برخی قدرت‌ها در تحمیل بی‌ثباتی و جنگ بر ملت‌ها، تأکید کردند: جمهوری اسلامی همواره کشورهای مستقل را به نقش‌آفرینی فعال در مقابله با فشار بر ملت‌ها فراخوانده و از آنها خواسته است که ساکت و تماشاچی نباشند.

 

تعداد بازدید از این مطلب: 1462
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
سلیمی‌نمین:
مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران می گوید: در ماجرای مک فارلین، یک دیدگاه در تهران و یکی در واشنگتن وجود داشت.

به گزارش مشرق، مجله عربی الشراع در شماره دوم نوامبر 1986 (11 آبان 1365) مذاکره‌ای را افشاء کرد که اگر از طریق آن روزنامه این مطلب فاش نمی‌شد شاید ‌برخی سیاستمداران ایرانی ترجیح می‌دادند آن موضوع را برای همیشه سری نگه دارند.

نخستین جرقه‌های ارتباط ایران با آمریکا پس از قطع رابطه دیپلماتیک، خرداد 1365 و در سفر هیاتی آمریکایی به تهران به ریاست رابرت مک فارلین زده شد.

مذاکرات مک فارلین علی رغم تمامی تمهیداتی که دو جریان سیاسی در ایران و آمریکا اندیشیده بودند به شکست انجامید اما هنوز بعد از گذشت 30 سال، بسیاری از زوایای پنهان آن آشکار نشده و دست‌اندرکاران مستقیم این ماجرا ترجیح می‌دهند در طول این سه دهه اطلاعات تکراری به مخاطبان بدهند.

تعداد بازدید از این مطلب: 2030
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
بررسی وضعیت عراق در گفتگو با کاظمی قمی؛
سفیر سابق ایران در عراق معتقد است داعش اگر در جغرافیای شمال عراق یا شرق سوریه موفق به تشکیل خلافت می‌شد این موضوع را می‌توانست تا هر نقطه دیگر تعمیم دهد.
سرویس جهان مشرق - موضوعاتی همچون اربعین حسینی، عملیات آزادسازی موصل و مواردی ازاین‌دست بار دیگر موضوع عراق را به صدر اخبار و تحلیل‌های منطقه سوق داد. به سراغ حسن کاظمی قمی، دیپلمات 57 ساله نام آشنای حوزه مسائل منطقه غرب آسیا و به ویژه عراق و اولین سفیر ایران در عراق بعد از سقوط حزب بعث که در دوران مسئولیت خود سرپرستی هیئت مذاکره کننده ایرانی را با آمریکایی‌ها در سال 85 عهده‌دار بود، رفتیم تا اوضاع عراق کنونی را از وی جویا شویم و هم شنونده خاطرات و تجربیات مذاکرات حساس او و هیئت ایرانی و ثمرات آن در سال 85 باشیم.

هرچند ما مایل بودیم گفت‌وگو را با فضای مذاکرات آن زمان شروع کنیم اما آقای دکتر مشتاق بود که اوضاع فعلی عراق و روند مثبت و روبه‌جلوی عراق را تحلیل نماید که ما هم تسلیم خواسته این دیپلمات برجسته و یا به قول خود ایشان سرباز شدیم. گفتگو با وی چون‌که به هر سؤال پاسخ تحلیلی می‌دهد دشوار است اما ما درنهایت پاسخ سؤالات خودمان را از او گرفتیم هرچند بعضی از آن‌ها را در عمل نمی‌توانیم بیان کنیم و به‌عنوان رازی برای ما باقی ماند.

تیترهای پیشنهادی:· شرایط جاری عراق در مقایسه با ادوار گذشته در بعد سیاسی امنیتی امروز شرایط بهتری است· تعامل بین دولت و پارلمان با وجود همه مشکلات یک پیام مثبتی است.· حضور ایران در عراق به درخواست دولت عراق و در چارچوب توافقات بین دو کشور است· دموکراسی عراق جوان است اما به بلوغ سیاسی رسیده است· حمایت مرجعیت از فرآیند سیاسی و دولت امروز در مقایسه با گذشته بهتر است· استقلال دولت عراق در تنظیم روابط خارجی امروز خیلی عینی‌تر شده است· آمریکا خیلی تلاش کرد فرماندهی عملیات آزادسازی موصل با دولت عراق نباشد یا نیروهای حشدالعشبی در ترکیب عملیات نباشند· پدیده داعش یک طراحی برای غرب آسیا بود· داعش پدیده شومی بود اما فرصتی برای انسجام ارتش عراق و تبدیل به یک ارتش ملی و حرفه‌ای شد· منطقه «مثلث الموت» تجمع حرکت‌های تروریستی در آنجا بود· بعد از عملیات آزادسازی جرف الصخر، مراسم اربعین در امنیت کامل برگزار شد· بسیج مردمی الان در مجلس نواب در حال تبدیل به یک قانون است· داعش و جبهه النصره که بخشی از جنگ‌های نیابتی امروز آمریکا هستند· خمیرمایه بسیج مردمی عراق به دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برمی‌گردد· امریکا در سال 85 می‌گفت نیازی به میلیشیا نیست و دنبال خلع سلاح نیروهای مردمی بود· امریکا می‌خواهد توان قدرت‌های منطقه را با گسترش تروریسم و ناامنی کاهش بدهند· می‌خواهند جلوی نقش آفرینی جمهوری اسلامی را بگیرند· کردستان عراق امروز شرایط جدا شدن را ندارد· سعودی‌ها از یک رقابت راهبردی با جمهوری اسلامی به یک تخاصم راهبردی با جمهوری اسلامی رسیدند· سناریوی آمریکا اگر در عراق موفق می‌شد قطعاً این سناریو را در کل منطقه گسترش می‌دادند· اگر آل سعود در یمن موفق شود همین سناریو می‌تواند علیه ایران تجربه شود· ممکن است در آینده جریانات دیگری شکل بگیرد که اسم داعش را نداشته باشد اما این اهداف آمریکا را دنبال کند

تعداد بازدید از این مطلب: 1134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 2 آذر 1395
نظرات
تأکید مقام معظم رهبری بر مضرّ بودن دوقطبی برای دولت و ملت، نصحیت گروهی و جریانی نیست. ایشان به نگاه کلان خود، این گرا و جهت را نشان می‌دهند که دوقطبی‌سازی کاذب برای هر فرد یا جریانی که پیروز انتخابات آتی باشد ضرر خواهد داشت.

سرویس سیاست مشرق - «ما از پذیرش ترامپ به‌عنوان رئیس جمهوری ایالات متحده خودداری می‌کنیم و از پذیرش فرامین دولتی که افرادی متعصب را به قدرت برساند، خودداری می‌کنیم»؛ این عبارت را یکی از گروه‌های معترض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در صفحه‌ای موسوم به NOTMYPRESIDENT# منتشر کرده است.[1]

نشریه لس‌آنجلس تایمز گزارش داد که مخالفان ترامپ با مشت‌های گره‌کرده، صدای سوت و کف و همراه با خودروهایی که بوق می‌زدند در اطراف ساختمان شورای شهر لس‌آنجلس تجمع کرده و شعار «رئیس جمهوری من نیست» را سر می‌دادند

تعداد بازدید از این مطلب: 1729
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
به واقع، ترامپ یک ظرف سیاسی با خلأ بزرگ است که باید هر چه زودتر پر شود، شکی نیست که «آدم‌ها»یی که قرار است مشاغل کلیدی را در کابینه او پر کنند، نقش پررنگی در تعیین خط مشی برای یک شخصیت بدون کارنامه سیاسی خواهند داشت.

سرویس جهان مشرق - "دانلد جی. ترامپ" با کمک یک حلقه محدود و بسیار نزدیک از مشاورانش توانست در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، اما بحث اداره یک حکومت فدرال به بزرگی دولت ایالات متحده به همین سادگی نیست.

به جای کادری نسبتا خصوصی از اعضای خانواده و همکاران بسیار وفادار، ترامپ ناچار است حلقه خود را توسعه دهد- کابینه، تیم مشاوران، استراتژیست‌ها و هزاران منصب فرعی تر و کوچک تر.

ترامپ بلافاصله بعد از دیدار با اوباما در کاخ سفید توئیت کرده بود: "روز شلوغی در نیویورک برنامه ریزی شده. خیلی زود تصمیمات مهمی اتخاذ می شود درباره افرادی که قرار است حکومت را بگردانند!"

تعداد بازدید از این مطلب: 1797
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
اگرچه مسؤولان دولتی اصرار دارند بگویند برجام تمام مشکلات و موانع و تحریم‌ها را برداشته است ولی مرد شماره یک هسته‌ای دولت، گویا نظر دیگری دارد و اعترافات وی حاکی از مشکلات و گرفتاری‌های جدی‌ است که دولت هیچ پاسخی برای آن ندارد.

سرویس سیاست مشرق – برجام در حوزه لغو تحریم های بانکی از ابتدا با مشکلات عدیده‌ای رو به رو بوده است. ماجرای بسته بودن سویفت از جمله مواردی بود که در ابتدای سال جاری توسط «هاینتس فیشر» رئیس‌جمهور اتریش در گفتگو با رسانه ملی در حوزه تراکنش‌های بانکی مطرح شد. فیشر بیان داشت که سوئیفت بسته است و بانکی مراودات مالی با ایران انجام نمی دهند. اما همین موضوع مورد انتقاد تیم‌ هسته‌ای کشورمان قرار گرفت و سیدعباس عراقچی که آن‌ روزها بیشتر رسانه‌ای بود بیان داشت که سوئیفت باز است.

تعداد بازدید از این مطلب: 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
کارشناسان غربی چه می‌گویند:
مگر می‌شود حافظه ایرانیان این اظهارات کلینتون را فراموش کند: «ایرانی‌ها بدانند که اگر رییس جمهور شوم، قطعا به کشورشان حمله می‌کنم».
 سرویس جهان مشرق - فرایند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از زمان معرفی نامزدهای انتخاباتی تا مشخص‌ شدن رییس‌جمهوری این کشور، 18 ماه بطول انجامید و در این مدت جامعه بین‌المللی با پیگیری اخبار و حواشی مربوط به آن، نهایت دقت را معطوف نمودند. قاعدتا، به دلیل ماهیت مداخله‌جویانه آمریکا و نقش پررنگ این کشور در صحنه بین‌الملل مواضع کشورهای مختلف در مورد انتخابات این کشور و رییس‌جمهور جدیدش شایان توجه و قابل تعمق است.

 

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 316
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 1 آذر 1395
نظرات
مایک پامپئو که دونالد ترامپ وی را به عنوان گزینه تصدی ریاست سازمان سیا معرفی کرده سابقه‌ای طولانی در ایران‌ستیزی و مخالفت با اسلام دارد.

به گزارش مشرق، «مایک پامپئو» که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا روز جمعه او را به عنوان گزینه تصدی ریاست سازمان سیا معرفی کرده یکی از تندروترین نماینده کنگره آمریکا در مخالفت با ایران و توافق هسته‌ای است.

«پامپئو» که طراح چندین طرح ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا است آخرین اظهارنظرش درباره برجام را روز پنجشنبه مطرح کرده است. وی در حساب کاربری‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر نوشته به دنبال لغو این توافق هسته‌ایِ «فاجعه‌بار» به عقیده او است.

وی نوشت: «چشم‌به راه لغو این توافق فاجعه‌بار با بزرگترین حامی دولتی تروریسم هستم.»

گزینه ترامپ برای ریاست سیا؛ اسلام‌ستیز، ضد ایران

تعداد بازدید از این مطلب: 283
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 15 آبان 1395
نظرات
چرا اسلام اجازه سازش با استکبار را نمی دهد؟ چرا با قطب استکبار و محاربین با حکومت اسلامی نمی‏‌توان سازش کرد؟ اگر مبارزه با استکبار همیشگی است، پس چرا پیامبر(ص) در حدیبیه با قریش صلح کرد؟ به گزارش مشرق، بعد از سقوط سیطره قطب استکبار بر دنیا، آن موقع دیگر فرقی بین کفار باقی‌مانده وجود نخواهد داشت. آن موقع است که اسلام برائت عمومی از همه کفار اعلام می‌کند و مرگ بر روسیه و چین و آمریکا و همه کفار به صورت علی‏ السویه اعلان می‌شود. سوره برائت به هیمن مسئله اشاره دارد. بعد از فتح مکه برخی از کفار در شبه جزیره باقی مانده بودند که هنوز مستکبرانه در مقابل پیامبر(ص) می ‏ایستادند و تسلیم نمی‌شدند. لذا سوره برائت بر پیامبر(ص) نازل شد.
تعداد بازدید از این مطلب: 254
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
هیلاری کلینتون در حالی ادعا می‌کند راه دیپلماسی مقابل ایران را او باز کرده که ایمیل‌های افشاشده از وی نشان می‌دهد وزارت تحت امرش در پشت پرده به دنبال ایجاد آشوب در کشورمان بوده است.

سرویس جهان مشرق- ایمیل‌های افشاشده هیلاری کلینتون[1] نشان می‌دهد وزیر خارجه سابق آمریکا که استفاده از دیپلماسی برای حل پرونده هسته‌ای ایران افتخار می‌کند، خیلی هم طرف‌دار دیپلماسی نیست، بلکه هر جا دستش برسد، از شورش و آشوب حمایت می‌کند. ظاهراً کلینتون که در مناظره‌های انتخاباتی دائماً می‌گوید «بدون شلیک حتی یک گلوله» برنامه هسته‌ای ایران را محدود کردیم، اگر صلاح بداند بدش نمی‌آید مانند وزیر خارجه قبل از خودش یعنی «کاندولیزا رایس» موجب شلیک چند گلوله در ایران هم بشود (درباره دخالت رایس در آشوب‌های خیابانی سال 88 در ایران می‌توانید گزارش‌های متعددی را در مشرق بخوانید). یکی از این ایمیل‌ها به طور خاص موضوع ادامه این گزارش است.

راه‌برد هیلاری کلینتون در قبال ایران: افتخار به توافق هسته‌ای و اقدام به براندازی

هیلاری کلینتون هم مانند وزاری خارجه قبل و بعد از خود، هدف نهایی‌اش را تغییر حکومت ایران می‌داند

تعداد بازدید از این مطلب: 509
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
با وقوع انقلاب اسلامی، آمریکا سلطه خود در ایران را از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در این کشور دست به هر اقدامی زد.

 به گزارش مشرق، سقوط شاه از نظر استرات‍ژیک نتایج مصیبت باری برای آمریکا به بار آورد و از نظر سیاسی برای خود کارتر فاجعه آمیز بود؛‌لذا آمریکا بزرگترین بازنده شد که با وقوع انقلاب، سلطه خود را در ایران از دست داد و برای بازگرداندن احاطه خود در ایران دست به هر اقدامی زد. حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) بارها از دشمنی آمریکا با ایران، جنایتهای این شیطان بزرگ گفته اند ولی در این اواخر، برخی با بزک کردن آمریکا سعی دارند تا ملت ایران اسلامی را به اعتماد به آمریکا تشویق کنند. در ادامه برای مشخص شدن چهره خبیث آمریکا،‌ برخی از جنایات شوم این شیطان بزرگ در ایران را قبل و بعد از انقلاب مورد استفاده قرار می دهیم.

تعداد بازدید از این مطلب: 277
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 11 آبان 1395
نظرات
کلینتون یک دموکرات به ظاهر صلح طلب و خواهان تعامل با دنیاست ولی علایقی دارد که می تواند برخوردهای بزرگ در عرصه منطقه ای و جهانی را بوجود آورد

 به گزارش مشرق، هيلاري كلينتون، ۶۸ ساله، متولد شيكاگو، بانوي اول آمريكا در دوره رياست جمهوري بيل كلينتون (۱۹۹۳-۲۰۰۱)،سناتور ايالت نيويورك(۲۰۰۱-۲۰۰۹) و وزير خارجه سابق آمريكا در دوره رياست جمهوري باراك اوباما از ۲۱ ژانويه ۲۰۰۹ تا اول فوريه ۲۰۱۳ ميلادي و نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا از حزب دمكرات آمريكا است.

هیلاری کلینتون در زمره آن دسته از دموکرات‌هایی به حساب می‌آید، که همواره از رویکرد جنگ طلبانه هیئت حاکمه آمریکا حمایت کرده است؛ در زمانیکه "جرج بوش پسر” رئیس جمهور سابق آمریکا در صدد جلب نظر اعضای کنگره این کشور برای حمله به عراق بود، هیلاری کلینتون به عنوان یک سناتور دموکرات از حمله به عراق حمایت کرد؛ وی زمانی هم که در منصب وزارت خارجه آمریکا بود، طرح حمله به لیبی و سوریه را پیش کشید که با موافقت اوباما روبه رو نشد.

تعداد بازدید از این مطلب: 286
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات
سوال بزرگ این است که آیا کشف اتفاقی اطلاعات موجود در رایانه شخصی همسر سابق هما عابدین می‌تواند تعیین‌کننده رییس‌جمهور آینده آمریکا باشد یا تاثیری به مراتب کمتر خواهد داشت؟
سرویس جهان مشرق - در حال حاضر، اختلاف در سطوح بین کنگره و FBI‌ و وزارت دادگستری به شدت قوت یافته است. سناتورهای دموکرات خواستار انتشار اطلاعات بیشتر  شده‌اند و «لورتا لینچ» دادستان کل آمریکا که البته از هواداران سرسخت کلینتون‌هاست، نسبت به ارسال آن نامه به کنگره اخطار داده و به کومی تذکر داده که عمل اشتباهی که در نتیجه انتخابات به نفع یک نامزد دیگر موثر است را مرتکب گردیده است.  رییس FBI‌ هم در پاسخی محکم، این سازمان را دارای اختیارات گسترده قانونی دانسته که مجاز است تا حصول نتیجه در یک پرونده با هر ابعادی پیش برود و لزومی ندارد که اطلاعات طبقه‌بندی شده را تا پایان تحقیقات منتشر سازد.
 
تعداد بازدید از این مطلب: 237
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات
ژنرال « میشل عون» رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در پارلمان لبنان و نامزد مورد حمایت حزب الله ، امروز( دوشنبه 31 اکتبر – دهم آبان ماه 95) با اکثریت آرای نمایندگان مردم لبنان در پارلمان این کشور به عنوان سیزدهمین رئیس جمهوری لبنان انتخاب شد.

 به گزارش مشرق، نشست پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس‌جمهور این کشور آغاز شد.

از سه شنبه پنجم خرداد 93 (25 می 2014) بیش از دو سال می‌گذرد که کاخ ریاست جمهوری لبنان منتظر ورود جانشین میشل سلیمان رئیس جمهور سابق است و پارلمان لبنان با وجود پایان یافتن دوره ریاست جمهوری سلیمان به سبب اختلافات سیاسی ناشی از وجود فضای دوقطبی و کارشکنی‌های عربستان، نتوانسته‌ است جانشین وی را انتخاب کند.

127 نماینده برای انتخاب میشل عون به عنوان رئیس‌جمهور لبنان در این نشست حضور یافته‌اند.

به گزارش المنار، میشل عون در دوره اول انتخاب 84 رای به دست آورد. این در حالی است که 36 نماینده رأی سفید به داخل صندوق انداختند و یک رای نیز جیلبرت زوین دیگر نامزد ریاست‌جمهوری به خود اختصاص داد و 6 رای باطل شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 288
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات
رعنا رحیم‌پور، مجری بی‌بی‌سی فارسی و مروج ازدواج سفید که عکس‌های متعددی در شبکه های مجازی با مردان مختلفی تحت عنوان «رفیق» دارد تلاش می‌کند پدر فرزندش را همچنان پنهان کند، اما همسر رحیم‌پور در تهران چه می‌کند؟!

به گزارش مشرق، رعنا رحیم پورمجری و کارمند بخش فارسی تلویزیون دولتی انگلیس (BBCPersian) که سال گذشته مسئله ممانعت از ورود وی به خاک آمریکا به دلیل تصویب محدودیت‌های خاص برای اتباع ایرانیبازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های داخلی و خارجی داشت، علی رغم اعلام خبر ازدواج خود، تاکنون به دلایلی نامعلوم از افشای هویت همسرش خودداری می‌کرد!

جاسوسی پشت نقاب اقتصاد/ همسر مجری BBC فارسی در تهران چه می‌کند؟ + تصاویر
تعداد بازدید از این مطلب: 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : دو شنبه 10 آبان 1395
نظرات
زمانی که زنگنه به عنوان وزیر پیشنهادی به مجلس نهم معرفی شد، وضعیت مناسبی را در مجلس نداشت چرا که مجلس بخاطر عملکرد وی و معاونانش در پرونده کرسنت، قصد اعتماد به زنگنه را نداشتند.

سرویس اقتصاد مشرق - انتصاب دوباره زنگنه در سمت وزیر نفت در دولت یازدهم به معنای عدم اعتقاد به وجود فساد و اشکال در قرارداد گازی کرسنت بود، چرا که اگر بخواهیم نام سه نفر از عوامل اصلی انعقاد این قرارداد را نام ببریم، یکی از آنها بیژن نامدار زنگنه خواهد بود. کسی که تلاش های بی پایان خود و معاونانش، منجر به ایجاد بزرگترین فساد وزارت نفت در تاریخ حیاتش شده بود.

 

وقتی متهمان فساد کرسنت به جایگاه ریاست وزارتخانه ای که خواستگاه همان فساد بوده اند، باز می گردند، این پیغام را به دادگاه لاهه منتقل خواهد کرد که مدعیان فساد در کرسنت خود به این فساد معتقد نبوده چرا که جایگاه مفسد در زندان است نه در سمت وزیر و معاون وزیر. از منظر دادگاه لاهه اعتقاد ایران به این فساد در کرسنت مساوی است با منفصل از خدمت شدن و محاکمه قضایی متهمان.

تعداد بازدید از این مطلب: 312
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 1 آبان 1395
نظرات
بررسی آماری سفرهای ظریف در طول سه سال دولت یازدهم به واقعیت‌هایی اشاره دارد که قابل تأمل است و نشان از غرب‌گرایی یاران روحانی و فراموشی کشورهای آمریکای لاتین و آفریقا در دیپلماسی تدبیر دارد.

سرویس سیاست مشرق - دولت یازدهم تمامی همّ و غمّ خود را در حوزه سیاست خارجی قرار داده و بر همین اساس وزیر خارجه سفرها و دیدارهای زیادی را طی سه سال گذشته با مسئولین کشورهای مختلف داشته است. مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان با هیئت دولت در این باره فرمودند: «سرفصل دیگری که من می‌خواهم عرض بکنم، بحث سیاست خارجی است که خب این از اوّل، یکی از اولویّتهای دولت جناب آقای دکتر روحانی بوده، هم در تبلیغات، هم در اقدامات دولتی؛ این کار مهمّی بوده، خب بنده هم موافقم. من از سابق به فعّالیّت دیپلماسی و کار دیپلماسی عقیده داشتم و معتقد بودم بایستی در این زمینه تلاش بشود.

تعداد بازدید از این مطلب: 276
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 1 آبان 1395
نظرات
برخی از نمایندگان لیست امید با نامه‌نگاری‌های عجیب و دلسوزی برای یک‌ عنصر ضدانقلاب به کشورهای غربی درخصوص اتهام‌زنی علیه ایران کمک می‌کنند.

سرویس سیاست مشرق - درحالی که در خصوص فعالیت و عملکرد نمایندگان لیست امید در مجلس حتی از سوی خود اصلاح‌طلبان نیز انتقادات فراوانی وجود دارد و به گفته یکی از جراید اصلاح‌طلب در چند ماهه تشکیل مجلس حتی میکروفن برخی از این نمایندگان نیز روشن نشده است، شاهد تحرکات صرفا سیاسی برخی از این افراد همسو با اهداف ضدانقلاب هستیم. [1]

در همین راستا عده‌ای از نمایندگان لیست امید در نامه‌ای ابهام‌بر‌انگیز خواستار رسیدگی مجدد به پرونده یکی از اعضای ضدانقلاب و اعمال رافت اسلامی برای وی شدند.

بخشی از متن این نامه که به امضای نمایندگانی همچون علیرضا محجوب، سهیلا جلودارزاده، علی مطهری، پروانه مافی، سیده‌فاطمه ذوالقدر، ناهید تاج‌الدین، سیده‌حمیده زرآبادی، پروانه سلحشوری، احمد مازنی، هاجر چنارانی، علیرضا نمایندگانی که ایران را فدای دلسوزی سیاسی برای عنصر ضدانقلاب می‌کنندرحیمی، فاطمه سعیدی، طیبه‌سیاوشی شاه‌عنایتی، محمود صادقی و ... رسیده به این شرح است:‌

«ایشان ( نرگس محمدی) در انتخابات ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی و تشویق و دعوت از مردم برای شرکت در انتخابات نشانه‌ای از دلسوزی ایشان برای کشور عزیزمان است. ایشان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی در سال گذشته حتی از داخل زندان نیز در انتخابات شرکت کرد و مردم را به حضور در صحنه دعوت کرد

تعداد بازدید از این مطلب: 241
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اجتماعی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : شنبه 1 آبان 1395
نظرات
اندیشکده «شورای آتلانتیک» در پیشنهادهای خود به دولت آمریکا توصیه می‌کند اکنون که در سایه مذاکرات هسته‌ای، تابوی رابطه میان تهران و واشینگتن شکسته شده، از نهادهای غیردولتی برای نفوذ در ایران استفاده کند.

سرویس جنگ نرم مشرق- اندیشکده شناخته‌شده و تأثیرگذار «شورای آتلانتیک» آمریکا روز چهارشنبه (28 مهر 95) گزارشی تحت عنوان «یک استراتژی جدید برای روابط آمریکا-ایران در دوره گذار» منتشر و در آن گزینه‌های پیش روی واشینگتن برای برقراری ارتباط نزدیک‌تر با تهران پس از توافق هسته‌ای را بررسی کرد. این گزارش نکات بسیار قابل‌توجهی دارد که لزوم توجه به مسئله برجام‌های 2 و 3 و... را بیش از پیش نشان می‌دهند.

برجام‌های بعدی بعد از برجام هسته‌ای/ توافق هسته‌ای اولین گام از یک پیاده‌روی آمریکایی-ایرانی بوددر گزارش شورای آتلانتیک بر نفوذ در عرصه‌های مختلف با استفاده از فرصت به وجود آمده بعد از برجام تأکید می‌شود و مصداق‌های عملی این نفوذ نیز معرفی می‌گردند. آن‌چه برآیند این گزارش است و از عنوان آن نیز برمی‌آید این است که دولت آمریکا باید برجام را غنیمت بشمارد و از فضای ایجادشده در روابط دو کشور به موجب توافق هسته‌ای، برای تغییر محاسبات جمهوری اسلامی، نفوذ در جامعه ایران و پیش‌برد منافع منطقه‌ای و جهانی خود بهره ببرد.

تعداد بازدید از این مطلب: 248
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 30 شهريور 1395
نظرات
دستاوردهای معکوس برجام؛
این ده میلیارد دلار در سال حجم سرمایه گذاری در نفت، با همان روش بیع متقابل قبلی بوده که از منظر ژنرال‌های نفتی جذاب نبوده‌اند و البته بخش عمده آن مربوط به سال‌های اوج تحریم بوده است.

سرویس اقتصادی مشرق - "فصل تازه با سرمایه‌‌ گذاری خارجی نفتی" ، "سهم و نقش قراردادهای متنوع نفتی در افزایش سرمایه‌گذاری خارجی" ، " فرصت مناسب سرمایه گذاران خارجی در قراردادهای جدید نفتی" ، "ایران به دنبال تبدیل شدن به بهشت سرمایه‌گذاران نفتی"، " درگاه ورود سرمایه‌های خارجی "، "سرمایه گذاران خارجی با IPC به صنعت نفت ایران «سلام» می کنند" تنها بخشی از تیترهای پر هیاهو رسانه های اصلاح طلب در دفاع از الگوی جدید قراردادهای نفتی (IPC) است. تیترهایی که بیشتر یادآور حماسه‌های توهمی رسانه‌های زنجیره ای پس از امضای برجام است، برجامی که جز "هیچ" دستاوردی برای کشور نداشت.

تعداد بازدید از این مطلب: 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 18 شهريور 1395
نظرات
حضرت آیت الله خامنه‌‍ ای سکوت دولتها و حتی علما، فعالان سیاسی، روشنفکران و نخبگان جهان اسلام در قبال شهادت ۷ هزار زائر بی‌گناه را، «بلای بزرگ امت اسلامی» خواندند.
به گزارش مشرق، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار خانواده های شهدای مِنا و مسجدالحرام، کوتاهی و بی‌کفایتی آل سعود در این حادثه را، اثبات مجدد بی لیاقتی این شجره خبیثه‌ی ملعونه در تصدی و اداره حرمین شریفین خواندند و تأکید کردند: اگر راست می گویند و در حادثه بی تقصیرند، بگذارند یک هیأت حقیقت یاب اسلامی- بین المللی، واقعیات مسئله را از نزدیک بررسی و روشن کند.
 
حضرت آیت الله خامنه ای، دیدار با خانواده‌های شهیدان منا و مسجدالحرام را یادآور حوادث دردناک سال گذشته دانستند و افزودند: حادثه منا و جان باختن حاجیان ایرانی در حال عبادت و با لبان تشنه و در زیر آفتاب سوزان، حادثه‌ای عمیقاً غم‌انگیز و فراموش‌نشدنی است، البته این حادثه ابعاد گوناگون و روشنگری از لحاظ سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و دینی دارد که این ابعاد نباید فراموش شوند.
 شجره خبیثه ملعونه آل‌سعود لیاقت اداره حرمین شریفین را ندارد

 

تعداد بازدید از این مطلب: 315
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با پیوستن ایران به توافق FATF گفت: این مسأله در دولت قبل به صورت یک لایحه تصویب شد و در مجلس وقت نیز مورد تصویب قرار گرفت.

سرویس اقتصاد مشرق - پس از به اوج رسیدن انتقادات از توافق دولت با گروه ویژه اقدام مالی (FATF) سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه برای توجیه این توافق، اعلام کرد که این توافق در مجلس تصویب شده است!

به گزارش ایسنا، روز دوشنبه سخنگوی وزارت خارجه در ارتباط با پیوستن ایران به توافق FATF گفت: این مسأله در دولت قبل به صورت یک لایحه تصویب شد و در مجلس وقت نیز مورد تصویب قرار گرفت ولی به دلیل تحریم‌های ظالمانه و قطع ارتباط مالی بانک‌های کشور با دیگر کشورها این مسأله دیده نشد ولی چون در حال حاضر این تحریم‌ها برداشته شده و ما وارد فرایند جدیدی شده‌ایم این موضوع خود را نشان می‌دهد.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه درباره تصویب پیوستن ایران به FATF در مجلس نشان از بی‌اطلاعی وی از اصل ماجرا دارد که البته موجب دردسر برای کشورمان خواهد شد.

تعداد بازدید از این مطلب: 290
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
نامزدها به سراغ سیاهپوستان می‌روند؛
سیاهان آمریکایی، براستی یکی از اقشار و نژادهایی هستند که به شدت مورد تبعیض سفیدپوستان قرار دارند و در این میان فقط سود رای آنها مورد نظر دو حزب رقیب در آمریکا بوده است.

سرویس جهان مشرق - سالهاست که سیاهپوستان آمریکایی رابطه سردی با حزب جمهوریخواهان دارند. طی چند دهه اخیر، آنها در انتخابات‌های مختلف معمولا از دموکرات‌ها حمایت کرده‌اند و این رابطه سرد همچنان از سوی سیاهان به قوت خود باقی مانده است. هر چند که امید می‌رفت بالاخره در انتخابات سال 2016، مارکو روبیو و یا شاید تد کروز بتوانند آرای آنها را جذب نمایند، اما با ظهور پدیده‌ای به نام ترامپ و پیروزی وی بر این دو نفر و در نتیجه انتخاب او به عنوان نامزد نهایی جمهوریخواهان، این فاصله بیشتر شده و به نظر می‌رسد که پس از ترامپ هم با شدت بیشتری ادامه یابد. اما آیا راهی برای آشتی سیاهپوستان آمریکایی با حزب جمهوریخواه وجود دارد؟

کلینتون و ایمیل ها
تعداد بازدید از این مطلب: 363
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
قضاوی مخالفت‌ها را از سوی دو گروه دانست و گفت: اولین گروه مخالفان مربوط به لابی صهیونیسم و برخی از گروه‌های منطقه‌ای است که از FATF می‌خواهند ایران را راه ندهد. و گروه دوم در ایران هستند.
سرویس اقتصاد مشرق - معاون وزیر اقتصاد، منتقدان توافق FATF را که شامل بخش گسترده‌ای از کارشناسان دلسوز نظام و مسئولان کشوری می‌شود را به همنوایی با صهیونیست‌ها متهم کرد.
 
منتقدان FATF به همنوایی با صهیونیست‌ها متهم شدند 


حسین قضاوی معاون بانک و بیمه وزیر اقتصاد به ایسنا گفته است: اکنون دو گروه با پیوستن ایران به FATF مخالفت می‌کنند که یک دسته از آنها صهیونیست‌ها بوده و دسته دوم مخالفان داخلی هستند که نگرانی‌های بی‌پایه‌ای دارند.

تعداد بازدید از این مطلب: 245
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , اقتصادی , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
دولت یازدهم با پذیرفتن تمامی استانداردهای کارگروه اقدام مالی، تضمین های لازم را برای اجرای قطعنامه 2231 شورای امنیت را به امریکا داده است.

رونمایی هاشمی رفسنجانی از برنامه عملیاتی برای تضعیف بنیه دفاعی کشور/ پذیرش تعهدات FATF چگونه به تغییر ماهیت نظام ختم می‌گردد؟سرویس اقتصاد مشرق - «اگر می‌بینید آلمان و ژاپن این روزها محکم‌ترین اقتصاد دنیا را دارند، اینها بعد از جنگ جهانی دوم از اینکه نیروی نظامی داشته باشند محروم شدند... نیروهای نظامی بیشترین خرج کشورهای در حال جنگ را می‌بردند و از این رو با این اقدام پول‌هایشان آزاد شد و به دنبال کارهای علمی و تولیدی رفته و اقتصاد دانش‌بنیان برای خود درست کردند، لذا دیگر آسیب‌پذیر هم نیستند، این راه در ایران باز شده است و مدیران و دلسوزان و معلمان باید وارد این فضا شوند، مطمئنم  دوره دوم دولت روحانی می‌تواند ما را به آنجا برساند»

تعداد بازدید از این مطلب: 269
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : سه شنبه 16 شهريور 1395
نظرات
آیا افزایش بودجه دفاعی مانع از رشد اقتصادی و تقویت اقتصاد دانش‌بنیان خواهد بود؟ احتمالاً سایر دول جهان نیز با این پرسش روبرو هستند و شنیدن پاسخ آنها خواندنی است.

سرویس جهان مشرق - هزینه نظامی کشورها معمولاً توسط مجلس تصویب می‌شود و به نوعی تابع آرای مردم است. بنابر این سیاستمداران تلاش می‌کنند علاوه بر رایزنی با جریان‌های سیاسی و ارگان‌‌های حاکم، نظر خود را در این زمینه از طریق سخنرانی‌های عمومی یا مصاحبه با رسانه‌ها در جامعه ترویج کنند.

 

سخنرانی رئیس‌ مجمع تشخیص مصلحت نظام در چند روز گذشته که با اشاره به پیشرفت «اقتصاد دانش‌بنیان» در کشورهایی چون آلمان و ژاپن، یکی از دلایل آن را محروم‌شدن این کشورها پس از جنگ جهانی دوم از «نیروی نظامی» دانست، بهانه‌ای شد تا نگاهی به سخنان برخی مقامات و سیاستمداران در مناطق مختلف جهان بیاندازیم و رویکرد آنها را به این حوزه در یکی‌دو سال اخیر و شرایط جاری نظام بین‌الملل (و نه در دهه 1950 و 1960 میلادی) بررسی کنیم:

 

 

تعداد بازدید از این مطلب: 248
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آریا
تاریخ : پنج شنبه 11 شهريور 1395
نظرات
ترامپ بر سر یک دو راهی پیچیده قرار گرفته و در صورت اتخاذ رویکرد بینابین باید ساز و کار مشخصی برای پیشبرد آن با حداقل آسیب‌های احتمالی تعریف کند و این مستلزم زیرکی بسیار است.
سرویس جهان مشرق- در حالی که فقط 69 روز تا انتخابات سراسری ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده است و خطر عدم حمایت اسپانیولی‌ها و در میان آنها لاتین‌تبارها از ترامپ، به شدت وی و سودای راه‌یابی به کاخ سفید را تهدید می‌کند، نامزد جمهوریخواهان شب گذشته در سخنرانی‌اش در شهر «فونیکس» ایالت آریزونا در حضور هوادارانش اعلام کرد که دعوت «انریکه پنیا نیه‌تو» -رییس جمهور مکزیک- را پذیرفته و در روز چهارشنبه مورخ 31 اگوست (10 شهریور) با وی جهت گفتگوهایی در مورد لاتین‌‌تبارهای مقیم آمریکا رسما دیدار می‌کند.
 
 دیدار حیاتی ترامپ با رییس جمهور مکزیک
تعداد بازدید از این مطلب: 243
موضوعات مرتبط: جامعه و سیاست , بین الملل , ,
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 17 صفحه بعد

سلام دوستان وسروران عزیز به وبلاگ خودتان خوش آمدید امیدوارم لحظات شادی داشته باشید لطفا پس از خواندن و مشاهده هر مطلب نظرات خود را مرقوم فرمایید. متشکرم


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود